מחפש מחשב נייד פגום אבל עובד

נכתב ב-22 בדצמבר 2008, 16:44 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

2

אני מחפש מחשב נייד פגום, אבל שעדיין עובד, שמישהו רוצה להפטר ממנו בחינם.

מה זה פגום? לא אכפת לי מהמסך, מהמקלדת, מהטראקפד וכו'. אם הוא יכול לעשות boot מ-USB, אז גם לא אכפת לי אם הוא בלי הארדדיסק. גם ל אכפת לי אם הסוללה מתה או חסרה.
מה כן צריך לעבוד? המחשב, בתור מחשב (אם אני מחבר לו מסך/מקלדת/עכבר חיצוניים), USB, רשת חוטית, ורצוי גם רשת אלחוטית. חייב להגיע עם מתאם החשמל. כמובן שחיבור המסך חייב לעבוד אם המסך לא עובד… אם אתם לא בטוחים מה בדיוק עובד ומה לא, תכתבו לי גם, אולי אני "אקח את הסיכון".

אני מעוניין רק במחשבים במהירות 1GHz ומעלה. אם המחשב בן 4 שנים או פחות, הוא כנראה סבבה.

אני מוכן, כמובן, לנסוע לאסוף אותו.

מישהו מכיר/שמע?

תודה!

שליט בכל מחיר

נכתב ב-14 בדצמבר 2008, 11:16 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

17

קראתי ב"נענע" שגם בוגי יעלון אמר משהו על זה שאולי לא ישחררו את גלעד שליט בכל מחיר. הם מנסים להכשיר בציבור את השרץ של להשאיר אותו שם.

הטענות שלהם פתטיות:

  • "זה יעודד עוד חטיפות". אה, כי עכשיו, לפני ששחחררו אותו, הם בכלל לא מתכננים חטיפות. הרי כל עוד לציבור הישראלי יהיה אכפת מחיילים שנחטפו (וזה יהיה נכון בין אם ישחררו את שליט ובין אם לא), יהיה להם "משתלם" לחטוף חיילים, כי יותר משהם רוצים להרוג ישראלים ולשחרר אסירים שלהם, הם רוצים לערער את הישראלים.
  • "הרוצחים שישתחררו ירצחו שוב". מה, כרגע יש לחמאס מחסור בכוח אדם? יש בכלא הישראלי איזה מחבל-על עם כישורי טרוריזם נדירים? עילוי חבלה נדיר? אסטרטג עליון? לא, יש שם אנשים כמוני וכמוך. את ה-bigshots בכל מקרה כמעט אף פעם לא תופסים חיים והם לא מגיעים לכלא. וגם אם לא, הרי כל פעם שמחסלים או כולאים איזה "בעל תפקיד" בחמאס, מישהו מחליף אותו אחרי 3 שניות.
  • "אי אפשר להחזיר אותו הביתה". אפשר גם אפשר. יש "ערוץ" לדיונים עם חמאס, ואם ישחררו את כל האסירים שהם רוצים, (כנראה ש)הם ישחררו את שליט. זה לא כמו המו"מ חיזבאללה שאלוהים ידע מה יהיה שם (ובסוף הם באמת היו מתים). גלעד שליט חי, וצריך להחזיר אותו הביתה.

אני אומר תשחררו אותם, תשחררו את כולם, ושיחנקו שם. רק תביאו אותו הביתה כבר!

ביבי, אתה פתטי

נכתב ב-11 בנובמבר 2008, 12:16 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

3

כבר קראתי בכל מני מקומות שהוא מתכנן לשכור את היועצים של אובמה לכבוד הבחירות, אבל להעתיק את העיצוב של האתר? זה כבר באמת עלוב. לא שזה כזה עיצוב מקורי או יפה או משהו, אבל בדיוק בגלל זה זה עלוב. כאילו "אם זה עבד בשבילו זה יעבוד גם בשבילי".

טוב, אני מניח שאף אחד לא מצפה ליותר מדי מביבי.

גמר "היפה והחנון"

נכתב ב-28 באוקטובר 2008, 22:29 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

4

הייתי במפגש בלוגרים עם הפיינליסטים בערוץ 10 (כן, אני), והיה מגניב. בהמשך אעלה תמונות משם, אבל בינתיים, אני רוצה לספר כמה דברים:

  1. העברית של רוקסן הרבה יותר טובה כיום, וכמו שהיא הסבירה, העברית שלה היתה גרועה כי הצילומים התרחשו בערך חודש אחרי שהיא חזרה מכמה שנים בחו"ל. כשעברית היא לא שפת אמך, זה קשה…
  2. גאל הרשימה אותי בכך שהיא סיפרה שהמשימה של הראיון (בה היא בקושי הצליחה לקרוא מהפרומטר) גרמה לה להבין שזה לא תקין שהיא כ"כ הרבה שנים בארץ ולא קוראת טוב, והיא לוקחת את עצמה בידיים ומתחילה ללמוד. זה באמת יפה, לצערי הרבה אנשים שנתקלים בקושי מסוג זה מתבצרים בעמדה של "אני לא צריך את זה" במקום לשפר את עצמם.
  3. היה נחמד לראות שהם באמת לא נהיו "סטארים" והם עדיין סבבה. מצד שני, אחרי הגמר יהיה מותר להם להשתתף בהפקות אחרות, פרסומות, וכו', אז אולי זה ישתנה. יהיה מעניין.

אל תשכחו:
הגמר במוצ"ש ב-9 בערב. במפגש אמרו שזה יהיה משהו מרהיב במיוחד, גם ביחס לתכניות ריאליטי אחרות. אני לוקח את זה בערבון מוגבל, אבל מעניין זה בכל מקרה יהיה.

וכמובן, צפו בסרטונים והצביעו! משימת הגמר "היפה והכדורגלן". הכי אהבתי את של נמרוד ורוקסן, אבל זה לא חוכמה כי הם גם ה"פייבוריטים" שלי. מה יותר "שינוי גדול" מלהפוך להיות זוג? עם כל הכבוד (ובאמת יש כבוד) לתאוות הלימודים של גאל. אגב, יש לציין שאחרי 4 חודשים הם נפרדו. אבל עדיין.

הבחירות הקרבות

נכתב ב-27 באוקטובר 2008, 12:49 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

8

אני כנראה אצביע לבני. ולמה?

אם נניח שיש 3 מתחרים אמיתיים (ברק, ביבי ולבני), אז בעצם יש לנו שני ראשי ממשלה כושלים מהעבר, ואחת שעוד לא נכשלה ונחשבת כוכבת. אז אני חושב, למה להצביע לשניים שכבר נכשלו (וביבי אפילו יותר מברק), אם אפשר לתת הזדמנות למישהי חדשה? אז נכון, היא עומדת בראש מפלגה מסריחה, שאין לה ממש אידאולוגיה מעבר ל"אנחנו לא הליכוד ולא העבודה", אבל תכל'ס, כמעט לכל חברי הכנסת שלנו אין אידאולוגיה מעבר ל"אני אדאג לאינטרס של הבוחרים שלי, ורק שלהם". ומה, אני אצביע מרצ? הירוקים? עלה ירוק? לצערי הם חסרי משמעות. בכלל, שני האחרונים צריכים להתאחד עם מרצ למפלגה אחת שאולי תצליח לקבל עוד 2 מנדטים. לוותר על הדעות היותר קיצוניות שלהם ואולי להצליח לעשות איזה שינוי חברתי/סביבתי קטן.

בכל מקרה, בניגוד לבחירות הלא-ישירות הקודמות בהן הצבעתי, הפעם אני רוצה להצביע לפי ראש הממשלה, ולא לפי הכנסת. וזה אומר להכניס "קדימה" לקלפי בידיים רועדות.

והגמלאים? אני חושב שכל מי שהצביע להם אוכל את עצמו. חבורה של עסקנים פוליטיים בלי אג'נדה חוץ מהתחת של עצמם.

מה דעתכם?

והערה: מי שעונה עם טיעונים למה מועמד מסוים הוא טוב או לא טוב, חייב לתת גם טיעון של הצד השני. ז"א, אם אתם מציינים שביבי טוב כי הוא הציל את הכלכלה לדעתכם, אתם חייבים להזכיר גם השפעה שלילית שלו כרה"מ, וההיפך. זה יהפוך כל דיון שיהיה לבאמת מעניין ולא סתם חירבון של ססמאות לעוסות.

שירות מעניין של גוגל

נכתב ב-26 באוקטובר 2008, 17:17 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

2

והוא אפילו קצת רלוונטי לישראלים: "מה הם אמרו", כאשר הם=פוליטיקאים. הנה חיפוש ציטוטים של ציפי לבני וביבי נתניהו, בנושאים חשובים. חבל שזה רק באנגלית.

אגב ישראלים, חזרתי מיפן. לפני כמעט שבועיים. יש לי כ"כ הרבה לכתוב על הטיול, שאני לא מצליח להחליט ממה להתחיל, ולכן לא כותב.

אני ביפן

נכתב ב-30 בספטמבר 2008, 22:18 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

5

איזה באסה. התחלתי לכתוב וקרס לי השועל בגלל ה-upload applet של פייסבוק.

בכל אופן, אני ביפן. מאוד שמח שהבאתי את הלפטופ, למרות שכמה אנשים אמרו לי שלא כדאי. בשביל מה קניתי מחשב ששוקל קילו, לא?

אני יושב במלון, מעלה תמונות לגלריה, וכותב. השעה 4:50 בלילה, ואני ער כי ישנתי שנת ערב ארוכה. ב-6 אני מעיר את גיל ונלך להסתובב בטוקיו, כנראה באקיהברה (אזור הטכנולוגיה והמיגנובים של טוקיו). המלון נחמד, ליד תחנת הרכבת Ueno. מבחינת החדר, הוא ממש אחלה, והבחורות בקבלה היו מאוד נחמדות, רק חבל שהאנגלית שלהן שבורה לחלוטין. ז"א, היא יותר טובה מזו של הרבה אחרים שנתקלנו בהם, אבל עדיין, קשה לתקשר. אני חושב שהאנגלית של עובדי הקבלה בבתי מלון ברמה דומה באירופה, למשל, היא יותר טובה. אבל לא נורא.

יש פה אינטרנט חופשי (ומאוד מהיר!), אבל לא WiFi אלא שקע של רשת בחדר. מזל שהייתי פסיכי והבאתי כבל רשת איתי, אע"פ שהם משאילים כבלים בקבלה (או כבלה?). זה קצת מוזר, הנחתי שביפן יהיה וויפי בכל מקום, כי טכנולוגיה וכאלה.

מבחינת העיר – עוד לא ראינו הרבה ממנה. נסענו משדה"ת נריטה לטוקיו ברכבת נריטה אקספרס, והנוף היה מאוד אירופי מבחינת הטבע (הכל ירוק ומזג אוויר אפור), ומדכא מבחינת הבניינים. למה אני מתכוון? רוב הבניינים שראינו הם גושים מדכאים וחסרי השראה, וזה לא שאני כזה חובב אדיכלות, אבל אלו פשוט בניינים משעממים. גוש חום, גוש אפור, גוש לבן, וכל הבניין אחיד. בטוקיו עצמה (באזור תחנת Ueno ותחנת Okachimachi שהסתובבנו בינהן) המצב קצת יותר טוב, כי בחלק מהרחובות שאתה מסתובב בהם יש חנויות ובתי אוכל וכו', ואז זה מעניין, אבל יש לא מעט רחובות שנותנים תחושה של דרום תל-אביב, ז"א אפור ועצוב. הבדל חשוב הוא שהכל נקי ומסודר. אין מדרכות מבוקעות ושבורות ועקומות, אין סימנים מחוקים על הכביש, והלכלוך הכמעט יחיד הוא מסטיקים שחורים דבוקים על המדרכה (וגם זה פחות מבארץ). בסה"כ לא הייתי רוצה לגור פה, אבל לא הייתי מתנגד שיהיה נקי ככה בארץ.

כשהלכנו לתחנת אוקצ'ימצ'י, שהגענו אליה במקרה כשהסתובבנו (עוד מעט תדעו למה), היינו רעבים וראינו מאפיה קטנה בשם Loaf (יש להם יחס מעניין לאנגלית – מצד אחד, המון אנגלית כמו בישראל כי זה נחשב "מגניב" לכתוב באנגלית סיסמאות וסלוגנים ושמות חנויות, ומצד שני – לא כתוב על מוצרים באנגלית כמו שכתוב בארץ וגם לא על שלטים של רחובות חוץ מההכי גדולים, שלא כמו בארץ). נכנסנו אליה, וראינו שם כל מני דברי מאפה מוזרים (תראו בתמונות). אני לקחתי איזה מין לחמניה עם בייקון, וגיל לקח משהו עם ביצת עין. בנוסף, לקחנו משהו שנראה כמו לחמניה עם שניצל כלשהו, שהסתבר כשניצל תפו"א – פשוט פרוסת תפו"א מצופה ומטוגנת. היה טעים, צריך להביא את זה לארץ על תקן תחליף לצמחונים. :) זה היה האוכל האמיתי היחיד שלי היום.

למה הסתובבנו בעיר? נתחיל מההתחלה. אני וגיל (שטס איתי) נחתנו באזור 9 בבוקר, ואחרי הסידורים בשדה"ת הגענו למלון בערך ב-12 בצהריים, ומה גילינו? הצ'ק אין בשלוש! אנחנו מסריחים מכ-20 שעות במטוסים ושדות תעופה, ואין חדר, ועל כרן אין מקלחת. אחרי שהתבאסנו לרגע, החלטנו להחליף חולצות, להשאיר את התיקים הגדולים במלון וללכת להסתובב. עצרנו לרגע בעמדות האינטרנט בלובי, שיש בהן רק יפנית. מזל שאני מכיר את ווינדוז טוב, אחרת הייתי בוכה שם. האמת שנתקעתי קצת, כי עלה לי ה-IME היפני והכל התחיל לצאת בקנג'י או הירגנה או מה שזה לא היה. רק כשסיימתי מצאתי את הכפתור שעוצר את זה. כתבתי מייל לכמה אנשים בארץ דרך gate2home.com, עם מס' הטלפון המקומי ששכרנו ועם הודעה שהכל בסדר ואנחנו חיים.

הסתובבנו, הלכנו לרחוב הראשי, ראינו מקדונלדס וחיקוי-קפה-נטו (עם אותו פונט!) והמון מסעדות שיש להן בחלון הראווה עותקים מפלסטיק של המנות שלהן. נכנסנו לאיזה מתחם סמטאות של חנויות. הרבה זבל במחירים יקרים יחסית (לא בטירוף, אבל לא שווה ביחס לארץ). משם יצאנו לתחנת אוקצ'ימצ'י (ראו למעלה). אגב, בתחנה שליד המלון (אואנו) יש פאב אירי, ואני חייב לגרור את גיל לשם, לראות איך זה פאב אירי ביפן. איכשהו, הפרשנות היפנים לאוכל המערבי הרבה יותר מעניינת אותי מהאוכל המסורתי.

טוב, נגמר לי מה לכתוב בינתיים. אולי אכתוב עוד מחר. לילה טוב!

רעיון טוב לצמצום ה"השתמטות"

נכתב ב-16 בספטמבר 2008, 13:15 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

5

אני עדיין שונא את המילה הזאת (כי היא לא מדויקת, כי אין דבר כזה השתמטות, כי כל מי שלא עושה צבא בעצם הצבא שחרר אותו, גם אם זה כי הוא שיקר, וכו') אבל הנה רעיון טוב להגברת המוטיבציה לשירות:

"הארץ": פרס מגבש תוכנית לפיה כל חייל צה"ל יזכה ללימודים אקדמים

במקום להעניש את מי שלא משרת (ואז איך לא-תעניש את מי שבאמת לא יכול לשרת, נניח, כי יש לו רק רגל אחת?), מה שצריך זה לתת תמריצים למי שכן משרת! מאוד קל לדעת מי כן שירת, יש רישום מאוד מדויק וברור. אפשר, נניח, שעל כל שנה שלמה שסיימת בצבא, תקבל שנת לימודים אקדמית חינם (או שנה ושליש במקרה של תואר של 4 שנים). אי אפשר יהיה להמיר את זה במשהו אחר. רק לימודים אקדמיים במוסד אקדמי מוכר. לא קורס ברמנים. זאת בנוסף למענק השחרור והפקדון הקיימים כיום. זה גם יעודד אנשים להפוך לאקדמאים, מה שישדרג את המדינה שלנו משמעותית.

אף אחד לא יוכל לטעון לקיפוח – כמו שאף אחד לא מתלונן על זה שהוא לא מקבל משכורת צבאית כשהוא בן 19 גם אם הוא לא משרת בצבא, כי מי שמקבל משכורת, מקבל אותה רק בגלל שהוא משרת בצבא. אותו הדבר עם זה. לא יכול לשרת בצבא? לא נפגעת. פשוט לא קיבלת את ה"משהו הנוסף" שחיילים משוחררים כן מקבלים.

מה שכן, ראוי לעשות איזו תוכנית דומה למי שעושה שירות חלופי כלשהו, אם הצבא דחה אותו. להתנדב איפשהו או משהו. כבר יש למדינה תשתית לזה (שירות לאומי).

אבל מה אני מקשקש, זה לעולם לא יקרה, כי:
1. זה רעיון טוב, ועל פי פקודות מטכ"ל אסור ליישם בצה"ל רעיונות טובים.
2. זה לא עונש אלא תגמול, והשלטון בישראל לא אוהב תגמולים אלא עונשים (כי זה פשוט עבד כל כך טוב עד עכשיו…)
3. זה ידרוש תקציב, ומשרד האוצר לא יתן. מדיניות הממשלה (הנבחרת) כפופה להחלטות השרירותיות של פקידי האוצר (שאינם נבחרי ציבור). ככה זה בדמוקרטיה.

יש דברים שאתה לא מבין מה לעזאזל הם אומרים

נכתב ב-15 בספטמבר 2008, 19:12 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

0



אחד מהם הוא "מרפאה וירטואלית". מה קורה כשאתה נכנס לשם? יש הולוגרמה של רופא? או שיש רופא אמיתי, אבל כל מה שהוא רושם לך זה פלסבו?

והאם לד"ר רוק מאיר יש מוחטות זרחניות?

האתר של FedEx סובל מפירצת XSS

נכתב ב-31 באוגוסט 2008, 21:34 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

0

אחת ממש ברורה, אם מגיעים לדף שבו היא גרה.

כבר הודעתי להם. מעניין מתי יעשו עם זה משהו. אם תוך כמה ימים לא יקרה כלום (ואני לא אשכח), אני אפרסם את זה פה.

עדכון 9/9/2008: הם תיקנו את זה. קודם, כשהיית הולך ללינק הזה, היית מקבל הודעת Javascript שיצרתי. היה אפשר להחליף את הקוד הזה בכל דבר, כמובן. עכשיו הם הוסיפו שם בדיקה שמונעת את זה (אולי אפשר לעקוף גם אותה, אבל לא התעמקתי).