לייב בלוגינג ממפגש הבלוגרים עם משפ' שליט של נענע10

נכתב ב-4 ביולי 2010, 20:29 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

0

מיד יתחיל.

20:37 עדיין מתארגנים…

20:42 מחכים שהמשפחה תסיים לאכול ולהתרענן.

21:00 מתחילים.

21:01 מסבירים מה זה בלוגרים…

21:05 נועם שליט מודה לקיבוץ גליל ים על הארוח, ומסתבר שאין הגברה באולם. אווירת פשלה קלה, אבל נועם לא מאבד ריכוז, ומסביר על מה שהיה במצעד והתכניות להמשך.

21:06 מתחילים בשאלות מהקהל. בלוגרית שאלה אם נעשה לדעת נועם מספיק בתחום הלוחמה הפסיכולוגית מול החמאס. נועם עונה שלדעתו לא, מכיוון שלפי התוצאות גלעד עוד לא חזר. אני חושב שהתשובה הזאת נכונה לכל שאלת "האם עשו מספיק" ובצדק.

21:09 נועם נשאל למה הם מצפים מהמסע מבחינת תוצאות, למה הם מצפים מהממשלה. נועם עונה שאין להם הרבה כלים לשינוי, ולאחר שעברו ארבע שנים בלי שום תוצאה ממשית, הם החליטו לראות כמה תמיכה ציבורית יש לעניין, מתוך ההנחה שבמדינה דמוקרטית העם הוא הריבון ומקבלי ההחלטות חייבים להיות קשובים לקול העם. תשובה לעניין. הסבר מכובד מאוד.

21:13 ראש המטה מסביר שהחמאס לא לחיץ כי הוא ארגון טרור, ולא אכפת לו ממצור ומתנאי האסירים. המשפחה חייבת לעשות משהו כי הממשלה לא מזיזה את זה, וזו כהגדרתו צוואתה של בתיה ארד. מגדיר את ההפגנה שלהם הפגנה חנונית, בלי לשרוף פחי זבל. אומר שהמסע הוא חיובי, לומר לראש הממשלה שהכוח בידו.

21:17 ראש המטה ממשיך ואומר שהתמיכה היא חלק מרצון של אנשים בערבות הדדית.

21:24 בלוגרית מספרת שהיא הופתעה לשמוע שאנשים אומרים שהמסע מעודד את החמאס ושואלת איך הם מתמדדים עם זה הסברתית. נועם עונה שזו לא טענה חדשה, והיא נשמעה כשהם לחצו על אולמרט לסיים את הפרשה עד סיום כהונתו. מאז עברה יותר משנה, והם הודיעו ביוני שהם לא יתנו ליום 4 השנים לחטיפה לעבור בלי תגובה, ומכיוון שאין איזה מו"מ אינטנסיבי שהם עלולים לפוצץ, אין עם זה בעיה מבחינתם. כמובן שזה לא מעלה את המחיר, כי למשל הסרת הסגר, עקב ארועי המשט, הורידה מנוף לחץ מהחמאס, ולכן קשה להאשים את המשפחה בהתנהגות השלומיאלית, כהגדרתו, שהייתה ב-4 השנים האחרונות.

21:30 שאלה אחרונה: מה דעתו של נועם על קריאה שהייתה לא לשלוח ילדים להתגייס עד שגלעד יחזור. נועם מתנגד להשתמטות מכל סוג. ראש המטה אומר שההזנחה של השבויים חייבת להסתיים. לא בכל מחיר. יש מחיר נקוב. אם לא הצלחת להוריד אותו – לך שלם אותו, באומץ ומעמדה של כוח.

21:36 חבר קיבוץ גליל ים אומר שהם לא באו לשאול שאלות, רק להיות איתם ולהראות תמיכה.

21:40 שאלת נענע10: איך התחושות בקשר למסע? נועם עונה שהתמיכה וההשתתפות הרבות מעודדות, וחושב שמקבלי ההחלטות לא יוכלו להתעלם מכל האנשים שצועדים איתם. הם מתכננים להגיע לירושלים ולשבת מול בית ראש הממשלה, והוא מקווה שגם זה יסחוף נחשול של אנשים.

מסיימים.