לא מסכנה קרן מור?

נכתב ב-5 באוגוסט 2011, 1:24 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

0

אסון פוטושופ, מתנת לאומי קארד:

צוואר שבור

(מקור)

למה כל כך קשה להשיג קו SIP בארץ?

נכתב ב-13 בפברואר 2011, 10:43 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

17

קודם כל, מה זה קו SIP? בגדול (וזה באמת בגדול – מי שמתעניין, יש גוגל), זה קו טלפון באינטרנט. מה שאני מכנה "קו SIP" זה בעצם שחברת תקשורת כלשהי תקצה לי מס' טלפון, תתן לי שם משתמש וסיסמה, וזהו. אני יכול להכניס את הפרטים האלה לכל אחת מאינספור התוכנות והמכשירים התומכים, ולקבל בעצם קו טלפון ישראלי לכל דבר, בכל מקום בעולם – כי זה דרך האינטרנט.

החלטתי שאני צריך קו כזה. היתרון הוא, בין השאר, שלא רק שאפשר לדבר מכל מקום בעולם, אלא אפשר גם לדבר מהסלולרי במחירים של קו נייח. יצאתי למסע למצוא ספק טלפוניה ישראלי שיתן לי כזה קו.

לא חשבתי שתהיה לי בעיה – ידעתי שלבזק יש שירות בשם BPhone שבעצם עובד על SIP, ידעתי שהטלפון הביתי של 012, 013 ואורנג' עובד על SIP, וידעתי אפילו ש-012 מוכרים קווי SIP לעסקים. שלא לדבר על זה שכמעט כולם מציעים שירותי מרכזיות וירטואליות (IP Centrex) שמבוססים על SIP. אז התחלתי להתקשר.

נדהמתי לגלות שלמרות שכבר יש להן את כל התשתית, 012, 013, אורנג' ובזק לא מוכנות לתת למשתמש את שם המשתמש והסיסמה שלו – הן מוכנות שישתמשו בשירות רק עם התוכנות או עם ציוד הקצה שלהן. 012 מוכנה למכור לעסקים 4 קווי SIP ומעלה (ז"א תשלום חודשי של 40 ש"ח לפחות, כי זה 10 ש"ח לקו), אבל לא תמכור קו יחיד לאדם פרטי. בזק מוכנים למכור מרכזיה וירטואלית של כמה שלוחות (לא זוכר בדיוק כמה) ב-200 ש"ח לחודש, אבל לא ימכרו לאדם פרטי שלוחה יחידה.

כאן המקום לציין שקיים שירות בשם sipme, שנותן קו SIP עם מספר ישראלי, ובחינם (רק משלמים על השיחות), אבל הוא כרגע בניסוי, ואני רוצה משהו רציני יותר. רצוי משהו שאפשר לנייד אליו קו בזק.

התחלתי להרחיב את מעגל החיפוש – חיפשתי בגוגל ומצאתי עוד ספקי שירות משניים. אחד מהם הוא ארידור תקשורת, שמוכרים קו SIP בקידומת 077 ב-15 ש"ח לחודש, אבל התעריפים גבוהים – 14 אג' לדקת שיחה לנייח ו-31 אג' לדקת שיחה לנייד, בערך פי 2-3 מהמחירים ב-012. בנוסף, אי אפשר לנייד אליהם את מספר הבזק שלי. עוד ספק אמור לחזור אלי עם הצעה, נראה מה יהיה. עדכון: קיבלתי הצעה מאינדיק מערכות תקשוב: 100 ש"ח דמי הפעלה, 50 ש"ח לחודש, 8.5 אג' לדקה לנייח ו-15 אג' לדקה לנייד. גם לא משהו, אבל לפחות אליהם אפשר לנייד את מספר הבזק (הם עובדים דרך 012).

אני לא מבין למה לנטויז'ן, למשל, אכפת לתת לי את פרטי קו ה-SIP ושאני אשתמש בהם מעוד מכשירים. יותר שימוש=יותר כסף, לא? מישהו יכול להסביר את הטמטום הזה? בעצם אני מתקשר אליהם, אומר להם "שלום, אני רוצה לשלם לכם יותר", והם אומרים "לא, אנחנו לא מעוניינים בכסף". הם היו יכולים להציע את זה בלי תמיכה (כמו שפעם, כשהיית מתקשר ל-166 של בזק, היו אומרים לך לחבר לקו רק טלפון של בזק), אבל הם לא מציעים את זה בכלל.

בנוסף, קראתי איפשהו שהרישיון שלהם לאספקת שירותי טלפוניה בארץ אוסר עליהם לכבול לקוחות לציוד הצה שלהם. מישהו יכול לאשר? אולי תלונה מסודרת למשרד התקשורת תטפל בבדיחה העצובה הזאת?

זה פשוט כשל שוק. אין שירות כזה, אין בו תחרות, אף אחד לא עושה את זה. אם להיות קונספירטיבי, אולי זה דיל עם חברות הסלולר, כדי שלא יעקפו אותן? אם כן, זה אפילו יותר חמור.

כל החברות האלה קיבלו רשיון מהמדינה להשתמש במשאבי הציבור כדי לספק לציבור שירותים. הם לא חנות בגדים או דוכן פלאפל. צריכה להיות מחויבות לציבור.

הפתגם החדש

נכתב ב-7 בינואר 2011, 22:29 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

0

"אמא יש רק באגד וגם אותו אוכלים"
(ארץ נהדרת)