למה כל כך קשה להשיג קו SIP בארץ?

נכתב ב-13 בפברואר 2011, 10:43 | על-ידי לירון | קטגוריות: כללי

17

קודם כל, מה זה קו SIP? בגדול (וזה באמת בגדול – מי שמתעניין, יש גוגל), זה קו טלפון באינטרנט. מה שאני מכנה "קו SIP" זה בעצם שחברת תקשורת כלשהי תקצה לי מס' טלפון, תתן לי שם משתמש וסיסמה, וזהו. אני יכול להכניס את הפרטים האלה לכל אחת מאינספור התוכנות והמכשירים התומכים, ולקבל בעצם קו טלפון ישראלי לכל דבר, בכל מקום בעולם – כי זה דרך האינטרנט.

החלטתי שאני צריך קו כזה. היתרון הוא, בין השאר, שלא רק שאפשר לדבר מכל מקום בעולם, אלא אפשר גם לדבר מהסלולרי במחירים של קו נייח. יצאתי למסע למצוא ספק טלפוניה ישראלי שיתן לי כזה קו.

לא חשבתי שתהיה לי בעיה – ידעתי שלבזק יש שירות בשם BPhone שבעצם עובד על SIP, ידעתי שהטלפון הביתי של 012, 013 ואורנג' עובד על SIP, וידעתי אפילו ש-012 מוכרים קווי SIP לעסקים. שלא לדבר על זה שכמעט כולם מציעים שירותי מרכזיות וירטואליות (IP Centrex) שמבוססים על SIP. אז התחלתי להתקשר.

נדהמתי לגלות שלמרות שכבר יש להן את כל התשתית, 012, 013, אורנג' ובזק לא מוכנות לתת למשתמש את שם המשתמש והסיסמה שלו – הן מוכנות שישתמשו בשירות רק עם התוכנות או עם ציוד הקצה שלהן. 012 מוכנה למכור לעסקים 4 קווי SIP ומעלה (ז"א תשלום חודשי של 40 ש"ח לפחות, כי זה 10 ש"ח לקו), אבל לא תמכור קו יחיד לאדם פרטי. בזק מוכנים למכור מרכזיה וירטואלית של כמה שלוחות (לא זוכר בדיוק כמה) ב-200 ש"ח לחודש, אבל לא ימכרו לאדם פרטי שלוחה יחידה.

כאן המקום לציין שקיים שירות בשם sipme, שנותן קו SIP עם מספר ישראלי, ובחינם (רק משלמים על השיחות), אבל הוא כרגע בניסוי, ואני רוצה משהו רציני יותר. רצוי משהו שאפשר לנייד אליו קו בזק.

התחלתי להרחיב את מעגל החיפוש – חיפשתי בגוגל ומצאתי עוד ספקי שירות משניים. אחד מהם הוא ארידור תקשורת, שמוכרים קו SIP בקידומת 077 ב-15 ש"ח לחודש, אבל התעריפים גבוהים – 14 אג' לדקת שיחה לנייח ו-31 אג' לדקת שיחה לנייד, בערך פי 2-3 מהמחירים ב-012. בנוסף, אי אפשר לנייד אליהם את מספר הבזק שלי. עוד ספק אמור לחזור אלי עם הצעה, נראה מה יהיה. עדכון: קיבלתי הצעה מאינדיק מערכות תקשוב: 100 ש"ח דמי הפעלה, 50 ש"ח לחודש, 8.5 אג' לדקה לנייח ו-15 אג' לדקה לנייד. גם לא משהו, אבל לפחות אליהם אפשר לנייד את מספר הבזק (הם עובדים דרך 012).

אני לא מבין למה לנטויז'ן, למשל, אכפת לתת לי את פרטי קו ה-SIP ושאני אשתמש בהם מעוד מכשירים. יותר שימוש=יותר כסף, לא? מישהו יכול להסביר את הטמטום הזה? בעצם אני מתקשר אליהם, אומר להם "שלום, אני רוצה לשלם לכם יותר", והם אומרים "לא, אנחנו לא מעוניינים בכסף". הם היו יכולים להציע את זה בלי תמיכה (כמו שפעם, כשהיית מתקשר ל-166 של בזק, היו אומרים לך לחבר לקו רק טלפון של בזק), אבל הם לא מציעים את זה בכלל.

בנוסף, קראתי איפשהו שהרישיון שלהם לאספקת שירותי טלפוניה בארץ אוסר עליהם לכבול לקוחות לציוד הצה שלהם. מישהו יכול לאשר? אולי תלונה מסודרת למשרד התקשורת תטפל בבדיחה העצובה הזאת?

זה פשוט כשל שוק. אין שירות כזה, אין בו תחרות, אף אחד לא עושה את זה. אם להיות קונספירטיבי, אולי זה דיל עם חברות הסלולר, כדי שלא יעקפו אותן? אם כן, זה אפילו יותר חמור.

כל החברות האלה קיבלו רשיון מהמדינה להשתמש במשאבי הציבור כדי לספק לציבור שירותים. הם לא חנות בגדים או דוכן פלאפל. צריכה להיות מחויבות לציבור.

תגובות (17)

חץ בן חמו – פירסם פוסט – איך להפעיל את ה-BPhone של בזק בלינוקס
http://benhamo.org/wp/?p=2401

אתה יכול לקחת משם את שם המשתמש והסיסמה ולהכניס את זה לכל תוכנה.

הבעיה היחידה שהם מחייבים אותך להתחבר לNGN בבית.
בהצלחה

אם היית קורא את התגובות שם, היית רואה שהם חסמו את זה, זה כבר לא עובד…

אני לא יודע אם יצא לך לשמוע על ספיקו או לא, אבל הם מספקים את השירות שלהם על גבי SIP, בחינם, ללא עלויות התקנה.

יש להם קאץ' – הקרדיט מתווסף על בסיס דקות השיחה הנכנסות אליך (על כל דקה נכנסת חשבונך מזוכה בדקה יוצאת) אם כי כמובן אפשר גם לרכוש בנק דקות מראש. זה שירות מאוד נוח אם אתה בעיקר מקבל שיחות, או לפחות מקבל הרבה יותר שיחות מאשר אתה מוציא.

המספר שתקבל יהיה על בסיס 057 ויש פה קאץ' נוסף – אם לא תעשה בו שימוש במשך חודש, המספר יבוטל ואתה תקבל מספר כללי ומספר שלוחה.

עם זאת, השירות מצוין, איכות הקול לא רעה בכלל, אין הגבלה למכשירים – נשמע כמו סידור מנצח

ה CSS שלך מתנכל לקישורים בתגובות ולא רואים הבדל. אז הרי לך קישור >> ספיקו

אוי, נכון, אני צריך לסדר את זה. תודה!

ככל שהבנתי דווקא משרד התקשורת אוסר על כל החברות האלה שבניסוי לספק גישה ישירה לשרתי ה-SIP שלהן. חפש על זה בפורומים של Mobile למיניהם.

גם אני משתמש מרוצה בשירותים של ספיקו. אני לא גר בארץ כבר כמה שנים ובשבילי השירות הזה הוא אויר לנשימה.

מכיוון שאני לא יכול למסור לבנקים ונותני שירותים למיניהם בארץ את המספר שלי בחו"ל, אני תמיד נותן את מספר הספיקו, הם מתקשרים למספר ישראלי בלי לדעת ואני מרוויח את הדקות. גם לקשר עם המשפחה זה נוח כי לא תמיד מי שרוצה להתקשר אליי נמצא ליד מחשב או זמין בסקייפ, כך שהם יכולים להתקשר מהנייד שלהם ישירות אליי וזאת עדיין שיחה מקומית בשבילם.
אני מתחבר לשירותים שלהם דרך המכשיר הלא-מאוד-חדש שלי (N95) עם תוכנת פרינג כך שאני מחובר בכל מקום שיש בו רשת אלחוטית וגם על המחשב בבית עם התוכנה הייעודית שלהם.
בגלל הנוחות של השירות והעובדה שאני מקבל הרבה שיחות, עד כה לא נאלצתי לרכוש דקות שיחה נוספות למרות שהאפשרות הזאת קיימת.

עדכון – לגבי הרעיון שלך לפניה למשרד התקשורת, ניסיתי וכשלתי.
משרד התקשורת מגבה את החברות בכך שטוען שעצם החובה לרכוש מספקיות מתאם שיחות איננו התנית שירות בשירות, ולכן אינו נוגד את הרשיון.
לך תבין.

התחנה הבאה שלי – מבקר המדינה.

פעם עבדתי באחת מספקיות שמספקת שירותי VOIP. עדיין יש לי שני קווים מאז, כולל יוזרים, אבל רק בגלל שעבדתי שם והיתה לי גישה לזה.

בעקרון, עד כמה שאני יודע, יש כמה סיבות (הכל שמועות, מעולם לא אמרו לי משהו באופן רשמי):

– כי ישנו טמטום אינהרנטי בכל מה שקשור לספקיות אינטרנט בארץ מבחינת כל הגורמים, המשתמשים, הספקיות עצמן ומשרד התקשורת

– כי יש עם זה בעיה משפטית, כי עקרונית אם יש למישהו יוזר וססמה לSIP, שום דבר לא מונע ממנו להתקין את זה כשהוא לא נמצא בארץ ואז הם כביכול מספקים שיחות שמוגדרות שיחות בתוך הארץ, אבל למעשה אלה שיחות מחו"ל ולחו"ל (וחוץ מזה זה פוגע גם בעסקי הטלפוניה של הספקיות)

– כי הם רוצים למכור את הקופסאות הדפוקות

– כי כשיש קופסא אחת או שתיים שכולם משתמשים בהם, יותר קל לתמוך בזה ולפתור בעיות, מאשר מצב שבו כל אחד שם יוזר סיפ במיליון קופסאות ותוכנות.

זה מה שאני יודע, לא יודע עד כמה זה נכון.

מעשה שהיה (זה עבד לפני שנה בטוח),
גיסתי ובעלה נסעו לחו"ל לשלוש שנים.
היה להם קו של 012 וקופסאת SIP שמתחברת אחרי הראוטר.
הם פשוט לקחו אותה איתם וחיברו לראוטר בבית בחו"ל והכל עבד כמו בארץ (כמובן שאם אותו מספר (-:).
לפני כשנה הם חזרו לארץ ואנחנו עדיין מתקשרים אליהם לאותו מספר….
בעיקרון 012 יודעים שהם לא בארץ לפי הIP של המודם אבל לא אמרו כלום.
העניין היה מתעורר אם היתה להם תקלה אז הם היו צריכים לשלוח לארץ ובלאגנים, אבל לא היית שום תקלה.

מישהו חושב שזה לא יעבוד היום?

זה יעבוד, אבל אני לא רוצה להשתמש בחומרה שלהם… אני רוצה סיסמה.

אגב, בסוף אני משתמש ב-voipli.net.

הי, לירון! האם אתה עדיין משתמש בשירות של voipli.net? איך אתה מתרשם ממנו? איך זה עובד בדיוק? אני מניח שלא קנית חומרה, אלא רק ניידת קו טלפון, שאפשר אח"כ להשתמש בו דרך SIP client כלשהו?

תודה!

כן, משתמש בשירות שלהם כבר מעל שנה ומרוצה. אני משתמש בו דרך CSipSimple על אנדרואיד, רק חשוב להפעיל קודק G729 (אם אני זוכר נכון) אחרת לא שומעים טוב.

היי,
קיים Sip/Iax2 Trunk דרך חברת קולפורקס. אפשר לקבל כמה ערוצים שרוצים. למדברים מעט בחודש (עד 400 ש"ח) עובד בשיטת Prepaid (משלמים 400 ש"ח ומתשמים בשיחות עד שנה). ניתן לנייד מספרים ואין דמי שימוש קבועים.
לפרטים: yivgeny@call4ex.com

יש את השרות של vtel.co.il שנראה טוב מאוד – קווי SIP שאפשר לחבר בכל מקום בעולם ולקבל מספר ישראלי בחו"ל.

החברות לא מספקות סיסמאות מחשש לפרוד (אבטחת מידע), ברגע שלקוחות מתקינים את הclient על הסלולרי או מחשב המידע עלול לזלוג ומישהו ישתמש להם במנוי והם לא יקבלו כסף.

יש חברה שמספקת קווי סיפ.
הם לוקחים 9 ₪ לחודש + 10 אגורות לכל דקה.

http://www.ipfix.co.il